1.2 Permasalahan Kajian
Dalam kajian yang ingin dijalankan oleh penyelidik, terdapat permasalahan yang dikenalpasti. Permasalahan yang dikenalpasti ialah pemilihan media promosi yang terhad iaitu melalui laman sesawang Facebook yang mengakibatkan golongan belia dan remaja yang kurang pengetahuan tentang teknologi tidak mendapat informasi tentang sukan drag ini.
1.3 Persoalan kajian
1. Adakah Sukan drag dapat menarik minat golongan belia untuk berlumba di litar?
2. Adakah strategi mempromosikan sukan drag dapat menggurangkan peratusan lumba haram di jalan raya?
3. Apakah elemen-elemen atau prinsip seni reka dan informasi yang perlu diterapkan untuk
menggalakkan lagi golongan belia berlumba di litar?
4. Bagaimanakah cara untuk mempromosikan sukan drag yang dapat memberi manfaat kepada golongan
belia ?
1.4 Objekti kajian
1. Mengenal pasti cara untuk mempromosikan sukan drag
2. Mengkaji dan menganalisa visualisasi serta memperbanyakkan informasi tentang
sukan drag.
3. Menghasilkan produk yang dapat memberi pengetahuan tentang sukan drag.
4. Membuat validasi terhadap produk yang dihasilkan.
Dalam kajian yang ingin dijalankan oleh penyelidik, terdapat permasalahan yang dikenalpasti. Permasalahan yang dikenalpasti ialah pemilihan media promosi yang terhad iaitu melalui laman sesawang Facebook yang mengakibatkan golongan belia dan remaja yang kurang pengetahuan tentang teknologi tidak mendapat informasi tentang sukan drag ini.
1.3 Persoalan kajian
1. Adakah Sukan drag dapat menarik minat golongan belia untuk berlumba di litar?
2. Adakah strategi mempromosikan sukan drag dapat menggurangkan peratusan lumba haram di jalan raya?
3. Apakah elemen-elemen atau prinsip seni reka dan informasi yang perlu diterapkan untuk
menggalakkan lagi golongan belia berlumba di litar?
4. Bagaimanakah cara untuk mempromosikan sukan drag yang dapat memberi manfaat kepada golongan
belia ?
1.4 Objekti kajian
1. Mengenal pasti cara untuk mempromosikan sukan drag
2. Mengkaji dan menganalisa visualisasi serta memperbanyakkan informasi tentang
sukan drag.
3. Menghasilkan produk yang dapat memberi pengetahuan tentang sukan drag.
4. Membuat validasi terhadap produk yang dihasilkan.
Rujukan
No comments:
Post a Comment